livo.blogg.se

Här är jag och jag skriver om vad jag tänker, känner, upplever. Vår lilla familj med två mammor och två barn. Vårt liv och vår vardag. Vår framtid.

Ett oväntat kaos

Publicerad 2015-11-11 16:03:53 i Allmänt,

Plötsligt, efter månader av tjat, så ringde min mobil och någon berättade att imorgon kommer målarna till mig och fixar mitt badrum och barnens rum. Anledningen till det är att de som bodde här innan oss var helt maniska när det gäller att sätta spikar i väggarna. Då menar jag på riktigt maniska. I badrummet hade de på eget bevåg gjort 37 hål i väggen varav 9 st i själva duschen. Det här samtalet kom igår eftermiddag när jag åkt till jobbet och slutade inte förrän 22 så det blev till att flytta ur rummen imorse. Så nu är barnens alla saker utom sängen i vardagsrummet och badrummsprylarna står i hallen. Känns lite som när vi bodde i gamla lägenheten, hur stod vi ut?! Nu är iallafall allting målat men dom kommer tillbaka imorgon för att fixa lite saker och på fredag så är allt klart! Imorgon så måste de dock gå in i lägenheten när jag inte är hemma och det är ju alltid lite jobbigt. Som tur är så visar det sig att målaren är en gammal kompis till barnens pappa så det känns lite tryggare :) 
 
Eftersom barnen inte kan vara i sitt rum så fick vi försöka hålla oss lite lugna på den yta som vi har. Resultatet:
Som ni ser är de helt anatomiskt korrekta, fantastiska barn jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela